Volvo XC60 D5 Inscription AWD AUT - Holló Máté

Welcome to the Premier League!

Kici kínai? Szó sincs róla! Sokkal inkább olyan, amitől eláll a lélegzeted! Egyáltalán nem érezni rajta, hogy a kínai tömeggyártás olcsó terméke lenne, éppen ellenkezőleg!

Emlékeztek? Van a Volvonak az az SUV modellje, ami 2007-ben mutatott be, mint koncepciót és 2008-tól 2017-ig gyártotta is.
Ezzel a közepes SUV-k kategóriájában indult és teljesített is szépen a Volvo családján belül.

Ha nem emlékszel rá, az azért lehet, mert nem volt egy különösebben feltűnő autó, de amint beleültél és vezetted, olyat domborított, hogy hirtelen ki sem szerettél volna szállni belőle.

Na, ez volt az első generációs Volvo XC60 (közben egy ráncfelvarrással).

Nem csoda, hogy nem kapkodott lecserélni a Volvo, miután nagyon el lett találva!

  • Jó volt a motor..
    • Pl 2,4cm3 / 5 henger / dízel (Istenem, azok a régi szép idők. Esküszöm még a hangja is szép volt..)
  • Jó volt a méret..
    • Nem kicsi, de nem is túl nagy, amibe bár bele fér 7 személy, de bután mozog és nem tudsz vele parkolni. Olyan pont jó méret..
  • Jó volt a felszereltség..
    • Szinte korát megelőzően rendelkezett az autó olyan rendszerekkel, ami megkönnyítette a vezetést és növelte a biztonságot. Tipikus Volvo tulajdonság.
  • Jó volt az élmény..
    • A menetteljesítménynek és az extráknak köszönhetően egy egészen más szintre emelte az autó használatát.

Ezt cserélte most le a Volvo és hozta ki a második generációs XC60-at. És nem baj, hogy ennyit kellett várnunk rá! Jól sikerült, nagyon jól! Persze az alapok (előző XC60 széria) jók voltak és az újításoknak is jó volt a visszhangja (XC90, V90, stb), így nem volt túl nagy kockáztatás mindezt összeolvasztani és bemutatni az új XC60at. Sőt az XC60 a 90es széria alapjaira épül (motor, hajtáslánc, belső kialakítás), így igen nagy a hasonlóság. Itt inkább az lett volna a meglepő, ha valami nagyon nagy fatális tévedésnek köszönhetően borzasztó autót sikerül gyártani, de szerencsére ez nem így lett!

Tudom, ízlések és pofonok, meg az ízlésekben kár vitatkozni, de az autó nagyon el lett találva! Kívülről egyszerűen gyönyörű! Első pillantásra talán furcsán közelítesz a hátsó részhez, de 2. napra annyira megszokod és megszereted, hogy más már nem is kell. Kellően dögös, de nem túlzó a design. A mérete tökéletes. A megjelenése magával ragadó. Apró figyelmesség, hogy a kulcs borítása is tükrözi az autó belső design-ját.

A magával ragadó érzés kb folytatódik belül is! Azért mondom, hogy kb, mert talán jobban viselné a gyomrom, ha a 2-3 féle dekorbetétnél picit több közül tudnék válogatni. Vagy ha a start/stop gomb és a vezetési stílust választó gomb kialakítása kicsit kevésbé lenne hivalkodó. De ezek apróságok, gyorsan hozzájuk lehet szokni. Igazából észre sem veszed őket, annyira lenyűgöz az autó belső kialakítása. A design itt is el van találva. A belső kialakítás letisztult és minimalista, az ülés kényelmes és masszíroz. A 21. században eluralkodó elektronika itt is visszaköszön, ugyan is beülve az első, ami szemet szúr, az egy tablet a középkonzolban, ahonnan az autó tudásának nagy részét navigálhatod. Ezen kívül esetünkben találkozunk még digitális műszerfali kijelzővel és hátul is digitálisan vezérelhető klímával. Ennél több digitális kijelzővel talán csak a Range Rover Velar rendelkezik, de az már egy másik szint.

Az autó arról is gondoskodik, hogy utazás közben is jól érezd magad, hiszen a Bowers & Wilkins hangrendszernek köszönhetően olyan érzés fog el Téged, mintha a koncert első sorából élveznéd azt. Persze ez feláras extra és nem is olcsó, de nagyot szól, az biztos! 😊 Az én kis lelkivilágomnak pont megfelelően van a belső kialakítva és az is tetszik, hogy az autó tudásának nagy részét a középen elhelyezett digitális kijelzőn tudom állítani. A letisztultság itt is visszaköszön. A felület kezelése egyszerű és könnyen érthető. Rengeteg dolog irányítható innen (navigáció, telefon, rádió, autó alapbeállítások, ülésfűtés, biztonsági rendszerek beállításai, stb), de mégsem tűnik igazán bonyolultnak. Összességében el van találva! 😊

Külön dicsérendő, hogy bizonyos tekintetben gondolkodik az autó helyetted. Apróság, de ha hideg van kint és elindítod az autót, bekapcsolja az ülés-, a kormány- és az ablak fűtést! Ez külön tetszett benne! Persze ezeket is igény szerint lehet állítani az autó rendszerében, ahogy azt is, hogy meleg autóba ülj be, ha tudod mikor szeretnél indulni.

Talán egyedül a kormányon elhelyezett gombok nem teljesen egyértelműek (hangerő szabályzó gomb a szokottól eltérő), de ezt is meg lehet szokni. A méretekkel továbbra is meg vagyok elégedve, mert mind kívülről, mind belülről számomra megfelelő. Véleményem szerint az épp értelmes kategóriába tartozik.

Vezetési élmény tekintetében bár a nagytestvérből érkező és ott sokat kritizált légrugózást használja a XC60 is, de úgy néz ki áteshetett egy erős fejlesztésen az elmúlt években, mert meglepően kényelmes és komfortos annak vezetése. Jó, nem egy Mazda MX-5, de tömegben és tudásban sem összehasonlítható! Értem ez alatt, hogy a nagy súlynak és a megemelt kaszninak köszönhetően a kanyarokban nem annyira stabil, mintha egy személy autóval köröznénk, de mégsem olyan, mintha egy platóst próbálnánk terelgetni a körforgalomban (aki vezetett már Mitsubishi L200at, pontosan tudja miről beszélek). 😊

A komfortos vezetési élményhez hozzá tartozik, hogy az autó hangszigetelése fantasztikus, szinte elzár minket a külvilágtól és néha – néha meg is téveszt például a választott sebesség tekintetében.
Motorizáltság terén 3 benzines és 3 dízel közül lehet választani a 150 és a 390 LE közötti tartományban. Itt azért már had legyek sokkal kritikusabb és jegyezzem meg, amit annyi korábbi tesztleírásomban is megtettem, hogy nem értek egyet a világon eluralkodó „downsizing” (motor köbcenti csökkentése) őrülettel és az egyre kisebb és kisebb motorok alkalmazásával. Bár a 150 LE-s D3-as dízel motor is elviselhetően mozgatja az autót és itt még el is fogadom a 4 hengert, de egy ekkora autóhoz dukál nekem a nagyobb motor lehetőleg 6 hengerrel. Jó, van egy T8 motorjuk. 390 LE-vel (korábban 407 LE volt)! És (ohh, istenem) igen, nagyon – nagyon jó az a motor, de akkor is vágyom a 6 hengerre!

Persze azért az én arcomon is kirajzolódik a levakarhatatlan mosoly, mikor a pirosnál állva porrá alázom a mellőlem rajtoló sportautós kis ficsúrt. És mindez tart is úgy 50-60 km/h-s tempóig, ahonnan számítva engem aláznak porrá! ☹ De városban jó (nagyon jó) vezetési élményt ad (kivéve, ha egy i3 parkol be melléd, mert az olyan, mint a kunyhó mögötti sárga hó – abból pedig nem eszünk!)

A csomagtér több, mint elegendő! 505 literes kapacitásával, aki nem elégedett, az valószínűleg nem erre a világra született és inkább kisbuszt keressen vagy utánfutót használjon.

Fogyasztását tekintve nem éhes! Az általam mért 8 liter teteje / 100 km, teljesen elfogadható egy ekkora monstrumtól, merthogy súlyra nem könnyű a kicsike (1870 kg). Persze ez messze van attól, amit a gyár megadott, de az is igaz, hogy nem teljesen ellenállásmentes szélcsatornában vezettem! 😉

Összefoglalva az autó jó, nagyon jó! Ami sokkal kevésbé tetszik, az az autó ára. Ugyanis svéd barátaink is komolyan vették a prémium kategóriába való visszatérést és ennek megfelelően szabták meg az autó árát is ami a közel 12 millió és a közel 29 milliós kategóriába ugrott, amit egy ekkora autóhoz (bármennyire is jó), picit soknak tartok (más ennyiből lakást választ magának). Persze 15 és 20 millió között már teljesen értelmes konfigurációkat lehet kialakítani és nem is nagyon hiszem, hogy lenne olyan, aki a 29 milliós Volvo XC60-ra hajt.

Mindent összevetve, a megújulás jól sikerült a Volvonak és idővel talán az autó árán is csökkentenek majd.
A gépkocsi értékelése általam (10-es skálán): 9,5 pont.

Főbb paraméterek (gyár által megadva):
Típus: Volvo XC60 D5 Inscription AWD AUT
Üzemanyag: dízel
Hengerűrtartalom: 1969 cm3
Hengerek száma: 4
Teljesítmény: 173 kW / 235 LE
Váltó fajtája: 8 fokozatú automata
Tömeg: 1873 kg
Fogyasztás (vegyes): 5,6/100km
Gyorsulás (0-100 km/h): 7,2mp
Csomagtartó: 505l

Holló Máté

Rólunk mondták

A Harum Zrt. hozzáállásából szeretnem kiemelni, azt a tényt, hogy alkalmazkodnak a jövő kihívásáihoz, környezetvédelem, selfcare csatornák erősítése, stb... Emellett azonban, hála az égnek, nem felejtik el a személyes kapcsolattartást sem, amely kulcsszerepet játszott abban, hogy cégüket választottam.

Visky Máté

Széles termékpalettája mellett professzionális ügyintézése miatt esett választásunk a Harum Zrt.-re, s ezen döntésünket az elmúlt évek méltón alátámasztották. Autóinkat sajátjukként vigyáznak, mégis megkapjuk Tőlük azt a függetlenséget, amelyre az élvezhető autóhasználathoz szükségünk van.

Rédai-Simon, Ágnes

Cefam Hungary Kft.

Régi ügyfélként visszatérve azért esett újra a Harumra a választásom, mert családias cégként nemcsak az autókat, de a benne ülő személyt is képviselik. Rugalmasságuk és hozzáállásuk emeli ki őket a flottakezelők tömegéből.

Tordai Balázs, Ügyvezető

Van-Merksteijn Hungary Kft.

Induló cégként kiemelkedően fontos számunkra olyan megoldások felkutatása, olyan partnerek megtalálása, akik minden egyéb, nem profilunkba vágó feladatot megoldanak helyettünk. Ehhez találtunk autóink esetében remek segítőtársra a Harum csapatában. Korrekt, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns problémakezelés jellemzi Őket. Köszönet érte.

Kotrik László, Ügyvezető igazgató helyettes

Halház Kft.

2005 óta dolgozunk együtt a Harum Zrt.-vel. Leasing-szolgáltatásuk felöleli a gépkocsik megrendelését, az üzembehelyezéshez szükséges műszaki és hatósági lépések lebonyolítását, valamint az esedékes szervizek, esetleges műszaki problémák és egyéb felmerülő kérdések kezelését a teljes szerződéses futamidő alatt. Számunkra ez azt jelenti, hogy egyetlen felesleges percet sem kell a személygépkocsi körüli teendőkkel töltenünk, ennek a munkaeszköznek a gondozását átveszi tőlünk a Harum, ezáltal maximálisan tehermentesítve bennünket. Reméljük, hogy együttműködésünk a jövőben is mindkét fél további megelégedésére alakul.

Dr.Ligethy Zsolt, ügyvezető igazgató

Wacker Chemie Hungary Kft.

A Harumban egy igazi partnert ismerhettünk meg az elmúlt évek során, pont amire cégünknek szüksége van: ügyfélorientált, rugalmas, megbízható és rendkívül korrekt.

Kiss Balázs, cégvezető

Univar Magyarország Kft.

Átfogó szolgáltatások, kedves munkatársak, precíz adminisztráció. Nagyon korrekt cég, örülök, hogy őket választottuk.

Galambos Levente

Rijk Zwaan Budapest Kft.

Cégünk – az IQ ConsultinG SzervezetFejlesztő és Tanácsadó Kft. – hosszabb ideje dolgozik együtt a HARUM Zrt.-vel. Ez idő alatt olyan minőségű segítséget kaptunk munkánk zökkenőmentes elvégzéséhez, amely minden várakozásunkat és tapasztalatunkat felülmúlt. Diszkrét, együttműködő problémamegoldó készsége és gyakorlata hozzájárult cégünk piaci sikereihez, kiegyensúlyozott növekedéséhez. A HARUM Zrt.-ben könnyed és elegáns szolgáltató partnert ismertünk meg, amelynek szavai és tettei manapság ritkán tapasztalható harmóniában vannak.

Partneri barátságukat köszönjük, egyre bővülő aktivitásukhoz sok sikert kívánunk.

Vécsey Bánk, pénzügyi vezető

IQ Consulting Kft

Választásunk azért esett a Harum Investment Zrt-re, mert szolgáltatásaik valóban leveszik a flotta kezelésének gondját cégünk válláról, és pontosan tervezhetővé teszik az erre vonatkozó költségeket. Autóink felügyeletének és karbantartásának kiszervezése a költségmegtakarítási elönyökön túlmenően jelentős kényelemmel, továbbá nagyfokú biztonsággal jár, hiszen ezt a tevékenységet így egy olyan cég látja el, amelyik minden, ezzel kapcsolatos feladatot elvégez, a beszerzéstől a finanszírozásig, a biztosítástól a szervizelésig. Tapasztalataink minden tekintetben pozitívak a Harum Zrt-vel kapcsolatban, úgy az ügyintézés, mint a hozzáállás és kiszolgálás területén.

Herkó Katalin, CFO

Accelsiors CRO and Consultancy Services

A Harum Zrt. ügyfélközpontú szolgáltatási filozófiája bizonyítást nyert a szolgáltatásuk kiemelkedő minőségében is. Gyors, szakszerű és hatékony megoldásokat biztosítanak nekünk, minimális adminisztrációval. Új ötletekre, egyedi megoldásokra messzemenőkig nyitottak. Elégedettek vagyunk.

Biczók András, Értékesítési igazgató

ART Energy Magyarország Kft.

Transparency creates honesty, loyalty.

Horváth Péter, VSM Sales Manager

SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt.

A Harum Investment Zrt.-vel 2005 óta van kapcsolatunk. Régebben is felmerült, hogy 12 db-os gépkocsiparkunkat egy autópark kezelőnek adjuk ki. A Harumot végül is azért választottuk, mert a mindennapos kapcsolat nem személytelen és valójában egy gépkocsi ügyintéző feladatát veszik le a vállunkról, elfogadható díjazásért. Külön kiemelném, hogy gépjárműparkunkról pontos nyilvántartást vezetnek, így a szerviz és javítás ütemezés nagyon gördülékeny.

Samu István, ügyvezető igazgató

REDDA Kft.

Segítőkész, korrekt, rugalmas. Ezek a Harum flottakezelési szolgáltatásainak főbb jellemzői. Köszönet érte.

Ádám Gábor, Ügyvezető

Comfort s.r.o. Szlovákia

A rugalmas és barátságos ügyintézés sokat ér rohanó és folyamatosan változó világunkban.

dr Pörneczi Tamás, Műszaki igazgató

Berger és Pörneczi Kft.

Azért szeretek a Harummal dolgozni, mert minden kérésemnek próbálnak eleget tenni. Maximálisan pozitív a hozzáállásuk a problémáink leküzdésére. Tisztelnek és fontos ügyfélnek tartanak függetlenül attól, hogy hány autót használunk. Vásárlás után is felkeresnek és érdeklődnek. Folyamatosan figyelemmel kísérik autóink sorsát. Elmondhatom, hogy maximálisan kiszolgálnak bennünket.

Gaál László, Műszaki manager

Biotest Hungária Kft.

Cégünk gépjárműveit a Harum segítségével üzemeltetjük. Példamutató segítőkészség, szakértelem és rugalmasság jellemzi őket. Tökéletes választás bármely vállalkozásnak.

Kalmár Péter, ügyvezető igazgató

Webtown-Informatika Kft.

A Harum tapasztalataink szerint igen rugalmas, vevőorientált csapat, akik gyors segítségére, és precíz munkájára minden esetben számíthattunk.

Novai Éva, Pénzügyi vezető

Spotless Hungary Kft.

A Harumnak köszönhetően a gépkocsival kapcsolatos valamennyi probléma lekerült a vállunkról. Segítőkész hozzáállásuknak és professzionális munkájuknak köszönhetően minden adminisztratív és szervizeléssel kapcsolatos terhet levettek a vállunkról. Mindenkinek ajánlom őket.

Dr. Kovács Balázs, ügyvezető igazgató

KÖZBESZGURU Kft.

Ugyan a boldog gyermekévek már régen elmúltak, az ember még felnőttfejjel is vágyik arra, hogy ne egyedül kelljen megoldani minden problémáját, s legyenek olyan személyek az életében, akikre rábízhatja gondját-baját. A Harum és az ott dolgozók ilyenek. A szakértelmük és hozzáállásuk által teremtett miliő miatt esett rájuk választásunk, s tesszük le voksunkat újra és újra mellettük.

Hetesi Zoltán, Vezető tisztségviselő

Ares Kft.

Korrekt, gyors ügyintézés és pozitív hozzáállás jellemzi a Harum Zrt.-t. Külön szeretném kiemelni a kárügyintézés rugalmasságát és az azt intéző kollega segítőkészségét.

Dr. Morvay Boldizsár, Ügyvéd

Morvay Ügyvédi Iroda

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom