Volvo XC60 D5 Inscription AWD AUT - Rácz Viktória

Volvo XC60 D5 Inscription AWD AUT - Rácz Viktória

Mondják, hogy öreg ember, nem vén ember és ez maximálisan igaz a Volvo XC60-as kifutó(tt) szériájára. Ez volt a Volvo valaha legtöbb darabszámban forgalmazott modellje, de az igazi rekord, hogy mindezt 10 éven keresztül tette úgy, hogy nem csökkent a kereslet iránta. Persze 10 év rettentő sok idő, főleg a technikai, és ezzel együtt az autós iparágban is, mégis sokáig úgy tűnt, hogy sem az idő, sem a konkurens márkák nem tudják letaszítani őt a trónról, de tény, hogy már nem lehetett tovább elodázni az új modell előhozatalát, mielőtt az ellenfelek mikrokütyüi átcsábítják a vér-rajongókat is. És nyilván Volvoéknak fel volt adva ezzel a lecke, hogy hogy villanthatnak újra akkorát, amivel a következő (ha nem is évtizedes, de hasonló) rekordeladási szériát elindíthatják.

Az ember azt hihetné, hogy könnyű dolguk volt a srácoknak, hiszen egy már kész és jól bevált receptet kell „csak” felturbozni. Na ez kábé annyira könnyű, mint amikor a nagyi tuti dobostorta receptjét próbálod a mai kor kívánalma szerint paleo-ra átformálni. Jelentem, lehetetlen küldetés… A mai piac meg már amúgy sem kér a „leporolt” receptekből. Új és jövőbe mutató modellek, nem pedig a múltba kapaszkodók kellenek ide. Persze a Volvo mérnökei az én tanácsomat nem kérték ki az új karakter megrajzolásakor (ami kicsit rosszul is esik 😊), így jó biztonsági játékosként a régi XC60-as arányaira/méretére ráhúzták az új XC90-est és tádááám, már el is készült az új modell. Amiről persze abszolúte nem lehet azt állítani, hogy ne lenne gyönyörű, mert az, ezt senki nem vitathatja el tőle, de kicsit bíztam benne, hogy a tervező asztal mellett ülök pucájában nagyobb vér lesz, és a 2020-as év autóját álmodják meg, nem 2017-esét. Nyilván nem egy futurisztikus űrállomás-szerű Honda CHR-re gondolok (na nekik volt bátorságuk nagyot álmodni!), ez mégiscsak a Volvo gyár és a skandináv dizájn kereteibe ez nem fér bele, de azért egy kis határfeszegetés előtt megemeltem volna a kalapom.

Az új 60-as külsőre karakteresebb éleket, vágásokat kapott, mint nagyapjáé volt. A városi látképbe már beépült hátsó fele majd hogy nem teljes egészében megmaradt, amit mondjuk én nem bánok, mert speciel ez a kedvenc részem a régi modellnél. A lámpák, az orr-rész, a felnik, feliratok, krómdíszítés…stb, tehát a külsőt meghatározó jegyeket már mind láttuk az XC90-esen. Valószínűleg azért, mert nem vagyok oda a túlméretezett SUV-k iránt, nekem ezek az elemek jobban mutatnak a 60-ason, mint a nagybácsi XC90-esen. Rendben van, hogy már nem megy újdonság számba, hogy ilyet is tud a Volvo, de számomra ezen elemek igazi helyüket a 60-ason találták meg. Kár, hogy nem a tojás volt előbb, hanem a tyúk, nagyobb extázis hatást lehetett volna elérni vele, ha hamarabb hozzák ki a piacra a 60-ast. Na de mivel, ahogy már említettem is, az én véleményemet északi barátaink nem kérdezték, így max csak Nektek okoskodhatok erről, és persze utólag. 😊

A sértettségemet félre téve ki merem állítani, hogy az egész autó vagány. Kicsinek nem mondható méreteivel, alsó hangon 1,8 tonnás, 4,7 méter hosszú, 1,9 széles és 1,66 magas jármű. Ezzel meg már azt is elárultam, hogy a dimenziókban sem történ nagy változás, fél centi hossznyerés, plusz pár tíz kiló – szemre nem is érzékelhető ez a különbség.

Motorizáltság tekintetében nincs jó hírem a Downsizing és Euro6-ost sárral dobálóknak, négyhengeres még csak-csak, de három hengeres verzióban is elérhető az XC60-as. Ne kezdjünk itt most parttalan vitákba, a hathengers kontra háromhengeres témában, mert estig sem végzünk 😊. Ez pont egy ugyan olyan örök vita, mint a benzines vs. dízel. Én azt mondom, legyen zöldebb a Föld! Azt hiszem, hogy az elérhető motorpalettából csak az nem talál magának kedvére valót, aki nem akar. És a nem akarásnak, tudjuk mi a vége…

Na és akkor lássuk végre belülről is ezt az autót. Amit a külső, már-már semmiségnek mondható változtatásokban nem kaptam meg, azt az új belső maximálisan hozza! Megérkeztünk 2020-ba kérem szépen! Na erről van itt szó! Ha a belső tervezésnél volt ennyi vér, vajon kívülre miért nem jutott belőle?? Elhasználtuk az összeset odabent?!

Két alapvető ponton nagyot léptek előre: a design a korábbi elegánshoz képest egyszerűen pazar lett, és a térkínálat pedig végre olyan, amilyet egy ekkora autóhoz társít az ember. Ahogy az ember a belső térben körülnéz, kicsit úgy érzi, hogy a korábban megszokott letisztultságot még lehetett hova fokozni, ötvözve a XXI. század „nagyképernyős” igényeivel. Az, hogy ez a tevebőr barna szín a kedvencem, az egy dolog (természetesen megannyi ilyen színű cipővel és táskával rendelkezem 😉), de ilyen vagányra sikerült verzióban is ritkán találkozni vele. Általában átmegy öreguras hangulatúvá ez a belső, de itt szó sem lehet ilyenről! A hozzá párosított minimál-skandináv dizájn, a formák, anyagok összessége nagyon ütős egyveleget alkot. Persze a technikáról se feledkezzünk meg, hogy a fiúk is örüljenek: van itt beépített FullHD-UHD-OLED-Smart okos TV a közepén, ja nem…ez csak a kezelő konzol 😊 Amit szerencsére „szőkebiztosra” terveztek, így minden különösebb nehézség nélkül lehet rajta kiigazodni és használni. A kényelmes hűtő-fűtő-masszírozó-épp csak koktélt nem keverő ülésekben pihengetve és a koncertélmény-hangzású zenéinket hallgatva, már-már jobb, ha az ember vigyázz, mert pillanatok alatt el lehet feledkezni róla, hogy az ember lánya mégiscsak egy autóban ül és vezet a forgalomban. De mondjuk egy görög tengerpartig tartó utat simán levezetek így. 😉

És akkor még hosszasan sorolhatnánk a különböző skandináv szépségeket. (Jójójó... tudom, hogy kínai, csak már úgy rááll a nyelvem. Az IKEA-t sem lehetne zöld-fehér színben megszokni.) A műszerfalon végig futó fabetét például egy darabban készül, illesztés mentes, amilyet senki más nem csinál rajtuk kívül a világon. Nagyon tetszik, ahogy kanyarog körbe.

Technikai tudás tekintetében mindent bele pakoltak, ami ma elérhető a piacon. Segédlet van rogyásig, és ez életem első autója, amiben azt mondom: egészen jól is működnek. Nem kilométeres távolsággal követi az előtte menőt radaros tempomatozás közben, hanem valóban ésszerű közelségben halad; ha előzni akarok, s kiteszem az indexet balra, a kocsi nem araszol még hosszan az előtte menő tempójában, amíg el nem foglalja a másik sávot és egyenesbe nem áll, hanem felismeri, hogy előzésről lesz szó, és a kormány elfordítására rögtön ad egy nagyobb löketet az autónak, amivel valóban meg is lehet előzni az előttünk cammogót. A holttérfigyelő (BLIS) nem engedi, hogy nekikormányozzuk magunkat a minket előzőnek. Ezt persze csak mesélték, én nem mertem kipróbálni. Az elütésgátló rendszere nem vadul meg, villog be és fékezget rá minden apróságra, mert úgy programozták, hogy kisebb akadályokból ne csináljon nagy ügyet, csak kutyánál nagyobb állatokra riaszt, na és persze az emberekre, ami azért jó hír 😊.

Összeségében véve, és eltekintve attól, hogy én (szubjektív vélemény) a külső tekintetében nagyobb tűzijátékra számítottam, azt kell, hogy mondjam ez az autó most a legszélesebb tömegek számára, a legvonzóbb Volvo, megint(!).

Az új XC60-as átvette a stafétát és méltó utódja lett korábbi társának. A Volvos kollégák most picit megpihenhetnek, megint jó pár évig ülhetnek zavartalanul a trónon.

Rácz Viktória

 

Rólunk mondták

A Harumnak köszönhetően a gépkocsival kapcsolatos valamennyi probléma lekerült a vállunkról. Segítőkész hozzáállásuknak és professzionális munkájuknak köszönhetően minden adminisztratív és szervizeléssel kapcsolatos terhet levettek a vállunkról. Mindenkinek ajánlom őket.

Dr. Kovács Balázs, ügyvezető igazgató

KÖZBESZGURU Kft.

Ugyan a boldog gyermekévek már régen elmúltak, az ember még felnőttfejjel is vágyik arra, hogy ne egyedül kelljen megoldani minden problémáját, s legyenek olyan személyek az életében, akikre rábízhatja gondját-baját. A Harum és az ott dolgozók ilyenek. A szakértelmük és hozzáállásuk által teremtett miliő miatt esett rájuk választásunk, s tesszük le voksunkat újra és újra mellettük.

Hetesi Zoltán, Vezető tisztségviselő

Ares Kft.

Öt év szünet után indítottuk újra vállalkozásunkat. Ismét „A HARUM”-ot választottuk. Korrekt, pontos, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns probléma kezelés jellemzi csapatukat. Hálás köszönet érte.

Takács Antal ,Szilágyi Gábor

TA&SZ- Log Kft.

A Harum Zrt. hozzáállásából szeretnem kiemelni, azt a tényt, hogy alkalmazkodnak a jövő kihívásáihoz, környezetvédelem, selfcare csatornák erősítése, stb... Emellett azonban, hála az égnek, nem felejtik el a személyes kapcsolattartást sem, amely kulcsszerepet játszott abban, hogy cégüket választottam.

Visky Máté

A Harum Zrt. elsődleges előnye a személyre szabott konstrukciók kidolgozásában rejlik, mely esetben nem a vevő alkalmazkodik egy jól megszokott mechanizmushoz, hanem maga a termék azonosul használójával. Ezen hozzáállás adja azt a plusz szolgáltatást, amiért őket választottuk.

Nith László, Managing Director

Nefab Packaging Hungary Kft.

A rugalmas és barátságos ügyintézés sokat ér rohanó és folyamatosan változó világunkban.

dr Pörneczi Tamás, Műszaki igazgató

Berger és Pörneczi Kft.

Választásunk azért esett a Harum Investment Zrt-re, mert szolgáltatásaik valóban leveszik a flotta kezelésének gondját cégünk válláról, és pontosan tervezhetővé teszik az erre vonatkozó költségeket. Autóink felügyeletének és karbantartásának kiszervezése a költségmegtakarítási elönyökön túlmenően jelentős kényelemmel, továbbá nagyfokú biztonsággal jár, hiszen ezt a tevékenységet így egy olyan cég látja el, amelyik minden, ezzel kapcsolatos feladatot elvégez, a beszerzéstől a finanszírozásig, a biztosítástól a szervizelésig. Tapasztalataink minden tekintetben pozitívak a Harum Zrt-vel kapcsolatban, úgy az ügyintézés, mint a hozzáállás és kiszolgálás területén.

Herkó Katalin, CFO

Accelsiors CRO and Consultancy Services

Transparency creates honesty, loyalty.

Horváth Péter, VSM Sales Manager

SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt.

A Harumnál egy megbízható, korrekt partnerre találtunk. Ügyfélközpontúságuk kiemelkedő, Ők a gyors és rugalmas ügyintézés mesterei.

Káposzta Éva, megbízott cégvezető

Maersk Hungary Kft.

Cégünk – az IQ ConsultinG SzervezetFejlesztő és Tanácsadó Kft. – hosszabb ideje dolgozik együtt a HARUM Zrt.-vel. Ez idő alatt olyan minőségű segítséget kaptunk munkánk zökkenőmentes elvégzéséhez, amely minden várakozásunkat és tapasztalatunkat felülmúlt. Diszkrét, együttműködő problémamegoldó készsége és gyakorlata hozzájárult cégünk piaci sikereihez, kiegyensúlyozott növekedéséhez. A HARUM Zrt.-ben könnyed és elegáns szolgáltató partnert ismertünk meg, amelynek szavai és tettei manapság ritkán tapasztalható harmóniában vannak.

Partneri barátságukat köszönjük, egyre bővülő aktivitásukhoz sok sikert kívánunk.

Vécsey Bánk, pénzügyi vezető

IQ Consulting Kft

Azért szeretek a Harummal dolgozni, mert minden kérésemnek próbálnak eleget tenni. Maximálisan pozitív a hozzáállásuk a problémáink leküzdésére. Tisztelnek és fontos ügyfélnek tartanak függetlenül attól, hogy hány autót használunk. Vásárlás után is felkeresnek és érdeklődnek. Folyamatosan figyelemmel kísérik autóink sorsát. Elmondhatom, hogy maximálisan kiszolgálnak bennünket.

Gaál László, Műszaki manager

Biotest Hungária Kft.

2005 óta dolgozunk együtt a Harum Zrt.-vel. Leasing-szolgáltatásuk felöleli a gépkocsik megrendelését, az üzembehelyezéshez szükséges műszaki és hatósági lépések lebonyolítását, valamint az esedékes szervizek, esetleges műszaki problémák és egyéb felmerülő kérdések kezelését a teljes szerződéses futamidő alatt. Számunkra ez azt jelenti, hogy egyetlen felesleges percet sem kell a személygépkocsi körüli teendőkkel töltenünk, ennek a munkaeszköznek a gondozását átveszi tőlünk a Harum, ezáltal maximálisan tehermentesítve bennünket. Reméljük, hogy együttműködésünk a jövőben is mindkét fél további megelégedésére alakul.

Dr.Ligethy Zsolt, ügyvezető igazgató

Wacker Chemie Hungary Kft.

A Harum Zrt. ügyfélközpontú szolgáltatási filozófiája bizonyítást nyert a szolgáltatásuk kiemelkedő minőségében is. Gyors, szakszerű és hatékony megoldásokat biztosítanak nekünk, minimális adminisztrációval. Új ötletekre, egyedi megoldásokra messzemenőkig nyitottak. Elégedettek vagyunk.

Biczók András, Értékesítési igazgató

ART Energy Magyarország Kft.

Új partnerként nagyon köszönjük az elmúlt egy év professzionális, vevőorientált, kiemelkedően korrekt kiszolgálást!

Nigel Taylor

Dufon Antisztatikus Bt

Induló cégként kiemelkedően fontos számunkra olyan megoldások felkutatása, olyan partnerek megtalálása, akik minden egyéb, nem profilunkba vágó feladatot megoldanak helyettünk. Ehhez találtunk autóink esetében remek segítőtársra a Harum csapatában. Korrekt, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns problémakezelés jellemzi Őket. Köszönet érte.

Kotrik László, Ügyvezető igazgató helyettes

Halház Kft.

Széles termékpalettája mellett professzionális ügyintézése miatt esett választásunk a Harum Zrt.-re, s ezen döntésünket az elmúlt évek méltón alátámasztották. Autóinkat sajátjukként vigyáznak, mégis megkapjuk Tőlük azt a függetlenséget, amelyre az élvezhető autóhasználathoz szükségünk van.

Rédai-Simon, Ágnes

Cefam Hungary Kft.

Meggyőző az a hozzáállás, amelyet minden munkatárs tanúsított, akikkel eddig megismerkedtem. Egyetlen mondattal jellemezve: az elvárhatónál is többet tettek a kiszolgálásom érdekében, és ez mindent elárul!

Németh László, ügyvezető igazgató

Gordio Tanácsadó Csoport Kft.

A Harum tapasztalataink szerint igen rugalmas, vevőorientált csapat, akik gyors segítségére, és precíz munkájára minden esetben számíthattunk.

Novai Éva, Pénzügyi vezető

Spotless Hungary Kft.

Átfogó szolgáltatások, kedves munkatársak, precíz adminisztráció. Nagyon korrekt cég, örülök, hogy őket választottuk.

Galambos Levente

Rijk Zwaan Budapest Kft.

Cégünk gépjárműveit a Harum segítségével üzemeltetjük. Példamutató segítőkészség, szakértelem és rugalmasság jellemzi őket. Tökéletes választás bármely vállalkozásnak.

Kalmár Péter, ügyvezető igazgató

Webtown-Informatika Kft.

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom